Aktualności

Nabór uzupełniający do udziału w projekcie pn. "Rozwój Odnawialnych Źródeł Energii..."

REGULAMIN NABORU UZUPEŁNIAJĄCEGO
DLA MIESZKAŃCÓW
do udziału w projekcie pn.  „Rozwój Odnawialnych Źródeł Energii na terenie Gminy Dubiecko, Gminy Krzywcza, Gminy Miejskiej Dynów i Gminy Bircza”

  1. Cel i uczestnicy naboru uzupełniającego w Projekcie:
    1. ) Nabór w ramach projektu prowadzony jest przez Gminę Miejską Dynów w celu stworzenia listy rezerwowej dla naboru zrealizowanego w 2016/2017 roku (dalej: lista podstawowa) w ramach projektu dofinansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020, dotyczącego zakupu i montażu instalacji odnawialnych źródeł energii (montaż kolektorów słonecznych, pompy ciepła do cwu, instalacjifotowoltaicznej na budynkach indywidualnych, kotłów na biomasę).
    2. ) Do udziału w naborze uzupełniającym uprawnione są osoby fizyczne posiadające prawo do dysponowania nieruchomością, na której ma być zlokalizowana instalacja OZE.
  2. Warunki udziału w naborze uzupełniającym:
    1. ) Posiadanie potwierdzonego wpisem do księgi wieczystej tytułu prawa własności lub prawa użytkowania wieczystego do nieruchomości zgłoszonej do Projektu.
    2. ) Nieruchomość/budynek/budowla, na której ma zostać zlokalizowana instalacja OZE zgłaszana do Projektu nie jest wpisana w rejestrze zabytków ani nie jest objęta strefą ochrony konserwatorskiej.
    3. ) Brak zaległości finansowych wobec Gminy.
  3. Zgłoszenie udziału w naborze uzupełniającym:
    1. ) Zgłoszenie udziału w naborze uzupełniającym dokonuje się w formie papierowej przez wypełnienie Deklaracji uczestnictwa w projekcie polegającym na zakupie i montażu instalacji fotowoltaicznej/kolektorów słonecznych/pompy ciepła do cwu/kotła na biomasę, która stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu, oraz ankiety technicznej – załącznik nr 2.
    2. ) Wypełnioną Deklarację należy dostarczyć osobiście do Urzędu Miejskiego w Dynowie - sekretariat I piętro pokój nr 11
    3. ) Zgłoszenia udziału zgodnie z pkt 3.1 i 3.2 należy dokonać w terminie do 28.02.2020r. Deklaracje składane po tym terminie nie zostaną uwzględnione w ustalaniu listy rankingowej uczestników z listy rezerwowej nr 1 i będą mogły być wpisywane na kolejne listy rezerwowe.
    4. ) Gmina po zamknięciu, w terminie określonym w pkt 3.3, naboru na listę rezerwowa nr 1 ogłosi nabory na kolejne listy rezerwowe. Umownym terminem zamknięcia naboru kolejnych list rezerwowych będzie ostatni dzień roboczy miesiąca kończącego kwartał kalendarzowy. W przypadku konieczności skrócenie tego okresu o nowym terminie zamknięcia naboru na kolejną listę rezerwową Gmina powiadomi na swojej stronie internetowej w terminie 3 dni przed planowanym zamknięciem naboru. Od następnego dnia roboczego po zamknięciu danej listy rezerwowej otwarty zostaje nabór na kolejną listę rezerwową.
    5. ) Złożenie deklaracji uczestnictwa w projekcie na listę rezerwową nie jest równoznaczne z zakwalifikowaniem do projektu i montażem wybranej instalacji OZE.
    6. ) Zgłoszenia dostarczone pocztą lub kurierem nie będą przyjmowane.
  4. Procedura wyboru uczestników z listy rezerwowej
    1. ) Na podstawie deklaracji i ankiet oraz wniosków o zmianę złożonych w terminie określonym w pkt 3.3 zostanie utworzona lista rezerwowa nr 1.
    2. ) O możliwości przeniesienia z listy rezerwowej nr 1 na listę podstawową i zakwalifikowaniu do udziału w projekcie na wybrany przez mieszkańca rodzaj instalacji będzie decydowała ilość uzyskanych punktów oceny merytorycznej (Kryteria wyboru projektów z listy rezerwowej stanowi załącznik nr 3) i wynikająca z tego kolejność na liście rankingowej uczestników z listy rezerwowej nr 1.
    3. ) Osoby, które na dzień rozpoczęcia naboru uzupełniającego znajdowały się na liście podstawowej i jednocześnie złożyły wniosek o zmianę instalacji w wyniku czego znalazły się na liście rezerwowej zostaną w pierwszej kolejności kwalifikowane do listy podstawowej (zgodnie z zasadami przedstawionymi w pkt 4.4).
    4. ) Na listę podstawową na wybraną instalację OZE przenoszone będą osoby z listy rezerwowej (z uwzględnieniem pkt 4.3), spełniające łącznie poniższe warunki:
      - które uzyskały najwyższą liczbę punktów w ocenie merytorycznej,
      - występują na liście podstawowej wolne miejsca na wybraną przez nich instalację OZE o określonej mocy.
      Osoba, znajdująca się na miejscu listy rankingowej uczestników z listy rezerwowej umożliwiającym przeniesienie na listę podstawową, dla której wybrana moc instalacji jest wyższa od wolnej na liście podstawowej będzie miała możliwość zmiany (zmniejszenia) mocy wybranej instalacji i przejścia na listę podstawową. W przypadku odmowy takiej zmiany na listę podstawową przeniesiona zostanie kolejna osoba z listy rankingowej spełniająca warunek mocy instalacji, która jest wolna na liście podstawowej.
    5. ) W przypadku osób z jednakową liczbą punktów z oceny merytorycznej, dla których liczba dostępnych miejsc na liście podstawowej jest mniejsza niż liczba kandydatów z tą sama ilością punktów, o kolejności na liście rankingowej zdecyduje losowanie publiczne przeprowadzone w wyznaczonym terminie (publikacja na stronie internetowej Gminy Miejskiej Dynów). Osoby wylosowane kolejno kwalifikowane będą na listę rankingowa do czasu wyczerpania wolnych miejsc.
  5. Mieszkaniec, który zakwalifikowany został na listę podstawową zobowiązany będzie do sporządzenia na swój koszt weryfikacji technicznej.
    1. ) Jeżeli weryfikacja techniczna potwierdzi możliwość montażu instalacji, zostanie ona wpisana na listę podstawową, a mieszkaniec zostanie poinformowany o konieczności podpisania umowy z Gminą Miejską Dynów.
    2. ) Zgodnie z założeniami projektu, Mieszkaniec zakwalifikowany do projektu pokrywa z własnych środków 15% wartości kosztów kwalifikowanych projektu plus podatek VAT od całej wartości kosztów kwalifikowanych oraz 100% kosztów niekwalifikowanych, w tym koszty ubezpieczenia instalacji.
    3. ) Po podpisaniu umowy mieszkaniec zobowiązany będzie do wniesienia wkładu własnego zgodnie z §6Umowy w sprawie ustalenia wzajemnych zobowiązań organizacyjnych i finansowych, związanych z montażem indywidualnego zestawu OZE (instalacji fotowoltaicznych/kolektorów słonecznych/ pompy ciepła do cwu/kotła na biomasę).
    4. ) W przypadku podpisywania umów z mieszkańcami po rozstrzygnięcia postępowania przetargowego na wybór wykonawcy instalacji OZE wpłata wkładu własnego, o którym mowa w §6 umowy następuję w pełnej wymaganej kwocie (bez podziału na zaliczkę i uzupełnienie wkładu własnego).
  6. Urząd Miasta Dynów dokona weryfikacji zgłoszeń udziału w naborze uzupełniającym pod względem spełnienia wszystkich warunków udziału w naborze uzupełniającym oraz pod względem braków formalnych zgłoszeń udziału w naborze. Pozytywna weryfikacja nie uchybia prawu późniejszego wykluczenia zgłaszającego w razie stwierdzenia braku spełnienia wszystkich warunków. W momencie negatywnej weryfikacji zgłoszenie zostanie odrzucone i do projektu zostanie wybrana kolejna osoba z listy spełniająca warunki naboru uzupełniającego.

Dokumenty należy drukować w kolorze.