Aktualności
Projekty Informatyczne wspierające rozwój Gminy Miejskiej Dynów
Projekty Informatyczne wspierające rozwój Gminy Miejskiej Dynów
W dzisiejszym dynamicznym środowisku społecznym i gospodarczym transformacja cyfrowa staje się kluczowym czynnikiem napędzającym rozwój lokalnych społeczności.
Gmina Miejska Dynów starając się aktywnie uczestniczyć w tym niezwykle ważnym procesie wychodzi naprzeciw potrzebom mieszkańców, realizuje liczne projekty mające na celu usprawnienie funkcjonowania miasta, zwiększenie dostępności usług dla mieszkańców oraz zapewnienie bezpieczeństwa w środowisku cyfrowym.
1. W grudniu 2023 roku zakończyliśmy realizację projektu „Cyfrowa Gmina” w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa. Dzięki pozyskanej z programu kwocie 181 890,00 zł uruchomiono portal e-należności.dynow.pl oraz zmodernizowano zaplecze serwerowe niezbędne dla bezpiecznego świadczenia e-usług mieszkańcom Miasta Dynowa.
2. W marcu Gmina Miejska Dynów podpisała umowę w programie „Cyberbezpieczny Samorząd” w ramach Funduszy Europejskich na Rozwój Cyfrowy 2021 – 2027 Działanie 2.2. – Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa. Pozyskana dla Miasta Dynowa kwota 402 906,91 zł pozwoli zrealizować projekt pn. „Cyberbezpieczne Miasto Dynów – System bezpiecznych kopii dla cyberbezpieczeństwa kluczowych zasobów Miasta Dynowa” zakładający kompleksowe wzmocnienie infrastruktury cyfrowej oraz zabezpieczenie kluczowych danych i systemów Miasta Dynowa przed zagrożeniami związanymi z cyberprzestrzenią. Na początku kwietnia ogłoszony zostanie przetarg na realizację zadań zaplanowanych w projekcie w trzech obszarach: organizacyjnym, kompetencyjnym i technicznym.
3. W czerwcu 2023 roku Gmina Miejska Dynów złożyła wniosek o dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027, Priorytet FEPK.01 Konkurencyjna i cyfrowa gospodarka na projekt „Nowoczesny E-Dynów – rozwój e-usług dostępnych dla Wszystkich” Projekt uzyskał dofinansowanie z wysoką nota spełniając pozytywną ocenę formalną i merytoryczną. Planowane wydatki w projekcie ogółem to 3 127 650,65 zł, gdzie pozyskane środki dofinansowania to kwota 2 656 401,59 zł.
Zakres rzeczowy projektu obejmuje m.in.
- Modernizację Systemów Dziedzinowych wykorzystywanych w UM w Dynowie.
- Udostępnienie nowych e-Usług dla Mieszkańców Miasta umożliwiających załatwianie wielu spraw przez Internet.
- Uruchomienie Elektronicznego Obiegu Dokumentów w Urzędzie, MOPS i ZGK w Dynowie
- Modernizację Systemów GIS oraz uruchomienie nowych e-usług zapewniających mieszkańcom możliwość korzystania z szerokiego zakresu danych przestrzennych /
- Uruchomienie systemu e-Woda z zestawami komunikacyjno- pomiarowymi.
- Uruchomienie bezpiecznego systemu do zdalnej pracy
- Modernizację portalu miasta oraz stron internetowych 10 jednostek podległych wraz z BIP
- Uruchomienie Platformy Projektowej – integrującej wszystkie usługi projektu.
- Modernizację sieci komputerowej Urzędu Miejskiego
- Zakup sprzętu IT w tym,
- zakup sprzętu serwerowego na potrzeby bezpiecznej serwerowni do wykorzystania przez UM, MOPS i ZGK w Dynowie.
- Stacji komputerowych z oprogramowaniem biurowym i antywirusowym oraz laptopów na potrzeby UM Dynów, MOPS i ZGK w Dynowie
Realizacja projektu planowana jest do końca 2025 roku.
4. Miasto Dynów uczestniczy również w projektach realizowanych w szkołach podległych.
W tym tygodniu Gmina Miejska Dynów podpisała umowę na realizację Projektu "RaP STEAM - robotyka i programowanie w szkołach podstawowych z terenu województwa podkarpackiego" w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027.
Projekt ma na celu podniesienie jakości i efektywności oferowanych usług edukacyjnych ukierunkowanych na rozwój uczniów szkół podstawowych, ważnych na rynku pracy kompetencji w zakresie robotyki i programowania.
W ramach zawartej umowy przewidywane jest wsparcie Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 1 im. Twórców Niepodległej Polski w Dynowie w zakresie:
- wyposażenie pracowni szkolnych m.in. w 30 zestawy robotów edukacyjnych, 16 zestawów sprzętu komputerowego z niezbędnym oprogramowaniem, 3 maty robotyczne, nastawka robotyczna,
- opracowanie innowacji pedagogicznej - program nauczania informatyki w klasach 4-8 w oparciu o robotykę edukacyjną,
- instruktaż dla kadry zarządzającej szkół,
- wsparcie merytoryczne dla nauczycieli (szkolenia),
- warsztaty przygotowujące nauczycieli do konkursów/zawodów robotycznych,
- zajęcia pozalekcyjne dla uczniów chcących rozwijać zainteresowania i umiejętności związane z robotyką i programowaniem,
- warsztaty promujące robotykę, naukę programowania, nauczanie STEAM dla uczniów,
- warsztaty przygotowujące uczniów do konkursów,
- warsztaty robotyczne dla uczniów.